Gold Plus Rewards - FAQs

Tilmelding til Hertz Gold Plus Rewards®
Er der en aldersgrænse for at kunne blive medlem af Hertz Gold Plus Rewards?

Aldersgrænsen for at kunne tilmelde sig Hertz Gold Plus Rewards er 21. Derudover kan kunder under 25 år blive opkrævet et ung fører-gebyr, alt afhængig af afhentningssted og valgt bilgruppe.

Hvad koster det at være medlem af Hertz Gold Plus Rewards?

Det er gratis at være medlem af Hertz Gold Plus Rewards.

Hvilke fordele er der at være medlem af Hertz Gold Plus Rewards?
  • Hurtigere afhentning af dit køretøj på over 1.000 lokationer over hele verden
  • Gå direkte til din bil i over 50 lufthavne
  • Hurtigere afhentning og returnering
  • Optjen Gold Plus Rewards® Points og opnå gratis lejedage i det meste af verden
  • 25% rabat på autostole eller gratis ekstrafører for din partner eller samlever
Brug dine Point
Hvordan indløser jeg mine point til gratis lejedage?

For at indløse dine point, skal du logge ind dit medlemskab på hertzdk.dk og foretage en reservation. Sæt hak i boksen der hedder ”Brug mine Hertz Gold Plus Rewards point”. Hvis reservationen er tilgængelig til at kunne bruge dine point, vil du se muligheden på ”Gennemse og reservér”-siden. For mere hjælp, læs disse instruktioner.

Er jeg ansvarlig for eventuelle gebyrer, når jeg indløser mine Gold Plus Rewards® point til lejedage?

Ja. Når du indløser point til lejedage, gælder pointene på basislejeprisen. Du er ansvarlig for eventuelle ekstra omkostninger som lokale gebyrer, skatter, moms, brændstof, overskridelse af kilometertal, forsikring og valgfrie tilkøb. Bemærk, at disse ekstra gebyrer varierer afhængigt af mange faktorer og kan overstige basisprisen for din leje.

Hvor kan jeg indløse point?

Hertz Gold Plus Rewards-point kan indløses på deltagende steder i USA, Canada, Puerto Rico, St. Thomas USVI, Australien, New Zealand, Brasilien, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Norge, Danmark, Sverige, Finland, Irland, Italien, Spanien (fastlandet), Belgien, Luxembourg og Holland.

Vil mine point blive returneret, hvis jeg annullerer min reservation?

Hvis en reservation, der er reserveret ved brug af point, annulleres mere end 24 timer før afhentningstiden, mistes følgende point: Hvis du er Gold medlem, bortfalder 50% af de point, der blev brugt til reservationen; Hvis du er Gold Five Star medlem, bortfalder 25% af de point, der er brugt til reservationen; Hvis du er Gold President’s Circle medlem, returneres alle point. Hvis medlemmet annullerer reservationen mindre end 24 timer før afhentningstidspunktet eller slet ikke annullerer (no show), bortfalder alle de point, der er brugt, uanset medlemmets niveaustatus.

Optjen Point
Hvordan kan jeg optjene Hertz Gold Plus Rewards® point?

Du skal være medlem af Hertz Gold Plus Rewards® for at optjene point og kun medlemmer med en adresse i følgende lande kan deltage:

  • EUROPA
    Belgien, Danmark, Frankrig, Finland, Tyskland, Irland, Italien, Luxembourg, Holland, Norge, Spanien (fastlandet), Sverige, Schweiz, Det Forenede Kongerige
  • NORD AMERICA OG USA
    USA, Bermuda, Canada, Mexico, Amerikansk Samoa, Guam, Nordmarianerne, Puerto Rico, St. Croix, St. John, St. Thomas
  • CARIBBIEN
    Anguilla, Aruba, Barbados, Bahamas, De Britiske Jomfruøer, Caymanøerne, Dominica, Den Dominikanske Republik, Grenada, Guadeloupe, Haiti, Jamaica, Martinique, Montserrat, Nederlandske Antiller, San Marino, St. Kitts og Nevis, St. Lucia, St. Vincent og Grenadinerne, Trinidad og Tobago, Turks og Caicos
  • CENTRAL- OG SYDAMERICA
    Argentina, Bolivia, Brasilien, Belize, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, Falklandsøerne, Fransk Guyana, Guatemala, Guyana, Honduras, Nicaragua, Panama, Peru, Paraguay, Surinam, El Salvador, Uruguay, Venezuela
  • ASIEN
    Australien, Kina, Japan, New Zealand, Palau, Singapore, Sydkorea
Hvordan kan jeg optjene point på alle mine lejemål?

For at optjene Hertz Gold Plus Rewards® point automatisk på alle dine kvalificerede lejemål skal du opdatere din medlemsprofil:

  1. Log in på www.hertzdk.dk
  2. Klik på "Min profil" øverst i menuen.
  3. Klik på "Oplysninger om medlemskab”, tryk RET og markér boksen ”Ja, jeg vil gene optjene point”. Klik på "Opdater".
Hvor kan jeg optjene point?

Hertz Gold Plus Rewards® point kan optjenes på deltagende steder i USA, Canada, Puerto Rico, St. Thomas USVI, Australien, New Zealand, Brasilien, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Norge, Danmark, Sverige, Finland, Spanien (fastlandet), Schweiz, Belgien, Luxembourg og Holland.

Kan jeg optjene frequent traveller miles / points og Hertz Gold Plus Rewards® point?

Nej, hvis du vælger at indtaste et frequent traveller program nummer, vil du ikke optjene Hertz Gold Plus Rewards® point.

Kan jeg optjene bonus/kampagnekreditter for tidligere lejemål?

Ja, Hvis din reservation inkluderer den rigtige kampagnekode og/eller CDP-nummer og lejemålet er gennemført indenfor de seneste seks måneder.

Se ”Hvordan får jeg point på et overstået lejemål” nedenfor.

Hvordan får jeg point på et overstået lejemål

Hvis du ikke har fået point på et lejemål, skal du logge på dit medlemskab på www.hertzdk.dk. Klik på ”Rewards kontoaktivitet” og følg derefter fremgangsmåden. Du skal have været medlem, da lejemålet startede.

Hvordan ved jeg, at jeg har modtaget point på et lejemål?

Log på dit medlemskab på www.hertzdk.dk og se under “Rewards kontoaktivitet”.

Hvorfor fik jeg ikke point på mit lejemål?

Nogle af dine lejemål er ikke berettiget til optjening af Gold Plus Rewards points. Klik her for at se listen over de lande, der ikke tilbyder Gold Plus Rewards points.

Udløb af point
Udløber mine Hertz Gold Plus Rewards® points?

Point udløber ikke, hvis du har en aktivitet på dit medlemskab indenfor de seneste 18 måneder. Med en aktivitet menes enten optjening eller brug af point på et lejemål. En aktivitet er ikke hvis du f.eks. overfører point til et andet medlem.

Points oversigt

Gold Plus Rewards points har ingen kontantværdi. Hvis du sletter/annullerer dit medlemskab, mister du optjente point.

Hvor kan jeg se mine point?

Log på dit medlemskab på www.hertzdk.dk og klik på pilen ned ud for dit navn.

Hvad hvis jeg mangler Hertz Gold Plus Rewards® points?

Hvis du mener, du mangler point på et lejemål, skal du logge på dit medlemskab på www.hertzdk.dk. Klik på ”Rewards kontoaktivitet” og følg derefter fremgangsmåden. Du skal have været medlem, da lejemålet startede. Lejemål, der ældre end seks måneder, kan du ikke længere søge om manglende point for.

AnyDay Reward vs. Standard Reward
Hvad er forskellen på AnyDay Reward og Standard Reward?

AnyDay Rewards tilbydes altid og benyttes i blackoutperioder/højsæson, hvor det koster ekstra point. Standard Rewards benyttes udenfor blackoutperioderne.

Hvordan ved jeg, hvornår jeg skal benytte en AnyDay Reward?

Se kalenderen for Nordamerika, klik her.

kalenderen for Europa, klik her.

Overførsel af point
Kan jeg overføre Hertz Gold Plus Rewards® Point?

Point kan blive overført til ægtefælle eller samlever, så længe han/hun er medlem af Hertz Gold Plus Rewards®. Der er ikke nogen begrænsning på antal gange point kan overføres til ægtefælle eller samlever eller på mængden af point der skal overføres, så længe pointene er tilfængelig på afsenders Gold Plus Rewards profil. Kontakt vores Gold Service Desk på telefon +45 33 17 90 07, for at få hjælp til at overføre point.

Hvad hvis min ægtefælle eller samlever ikke er medlem af Hertz Gold Plus Rewards®

Ægtefællen eller samleveren skal tilmelde sig GRATIS Hertz Gold Plus Rewards® medlemskab gennem hertzdk.dk. Når dette er gennemført, skal du vente 48 timer inden du kan ringe til vores Gold Service Desk og bede om at få overført dine point.

Hvornår vil pointene kunne ses på min ægtefælles/samlevers profil?

Hvis begge medlemsskaber er mere end 72 timer gammel, vil de overførte point være synlige på hertzdk.dk indenfor 24 timer efter overførslen.

Profil Information
Hvordan kan jeg se min profils status?

Profil status er tilgængelig online:

  1. Log in på hertzdk.dk
  2. I top navigationen, skal du vælge “Min profil”, derefter skal du vælge “Rewards profil aktiviteter”
  3. Her kan du finde din Gold Plus Rewards® point status for den nuværende måned, inklusiv data for de seneste 24 måneder eller siden din tilmelding.
Hvad er ventiden for at data vises på min profil overblikket?

Informationen på din profil, on your account reflects activity through the end of the month prior to when you receive the e-mail. Base points earned from rentals are updated within four days after your last completed rental. For the most current data and for up-to-date information on your account, log in at hertz.co.uk, and go to “My Account”.

Hvad er min Hertz Gold Plus Rewards® Point balance på min profil overblikket?

Pointene på din point balance viser dine aktive Gold Plus Rewards point, der er tilgængelige til at kunne indløses ved udgangen af sidste måned.

For eksempel:

- Du skal bruge 800 point for at kunne indløse en reward weekend lejedag.
- Du skal bruge 900 point for at indløse en hverdags lejemål.

Husk, når du indløser point på lejemål, gælder pointene på basen af lejeprisen. Du er selv ansvarlig for alle ekstra udgifter der er tilknyttet med dit reward lejemål, som kan være for eksempel moms, lufthanvsgebyrer, brændstof og flere. Venligst husk at alle ekstra udgifter kan afvige baseret på mange faktorer og prisen på disse kan overstige basen på lejemålet.

Hvis der er uoverensstemmelser på min reward total, hvad kan jeg så gøre?

Hvis du tjekker din point status online, skal du huske at pointene kun vil være korrekte fra 4 dage efter dit sidste lejemål er afsluttet. Hvis du mener du mangler point på din konto, kan du indsende en begæring om point frem til 6 måneder efter afluttet lejemål. Du skal logge ind på din Hertz Gold Plus Rewards® profil på hertzdk.dk hjemmeside og klik på "min profil" i top menuen, derefter klik på "brug mine point". Klik på "brug mine point" og på siden derefter klik "manglende point forespørgsel" og fuldfør formularen online.

Five Star®
Hvordan kan jeg opnå Hertz Five Star status?

For at opnå Hertz Five Star status, skal du leve op til én af følgende krav indenfor en 12 måneders periode.

  • 10 lejemål eller lejemål for 2.000 USD ekskl. skatter
Hvad er fordelene ved Five Star® status?
  • Opgradering til næste bilgruppe på deltagende lokationer (ved tilgængelighed) til en full-size størrelse køretøj (maximum); gælder ikke lejemål over 28 dage eller på Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (e.g. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection…) biler.
    Afhængig af tilgængelighed på biler tilbydes opgradering af en bilgruppe på deltagende Hertz udlejningskontorer i USA, Canada, Sydafrika og på deltagende lufthavnskontorer i Europa (Bruxelles, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Paris Orly, Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athen, London Heathrow, London Gatwick, Manchester, Edenburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate og Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Geneve, Zürich) med forudbestilling på 48 timer.
    Opgradering fra minimum Compact op til Full-Size. Opgradering er til næste bilgruppe. Er ikke gældende på minivans, SUV og på Hertz Collections. Gælder på lejemål op til 28 dage.
  • 25% bonus på Gold Plus Rewards Point på alle kvalificerede lejemål*
    *Optællingen af kvalificerede lejemål er baseret på lejemål mellem 1. januar, frem til 31. december hvert år og vil blive genstartet 1. januar i det kommende år.
  • For at opnå Hertz Five Star status, skal du leve op til én af følgende krav indenfor en 12 måneders periode
    10 lejemål eller lejemål for 2.000 USD ekskl. skatter
President's Circle®
Hvordan kan jeg opnå President's Circle status?

For at opnå Hertz President's Circle status, skal du leve op til én af følgende krav indenfor en 12 måneders periode.

  • 15 lejemål eller lejemål for 3.000 USD ekskl. skatter.
Hvad er fordelene ved President's Circle status?
  • Opgradering til næste bilgruppe på deltagende lokationer (ved tilgængelighed) til en full-size størrelse køretøj (maximum); gælder ikke lejemål over 28 dage eller på Hertz Premium, Hertz Collections, Local Collection (e.g. Selezione Italia, British Collection, Voyage à la Française, American Collection…) biler.
    Garanteret opgradering på deltagende Hertz udlejningskontorer i USA, Canada, Sydafrika og på deltagende lufthavnskontorer i Europa (Bruxelles, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oslo, Rovaniemi, Turku, Paris Orly, Paris Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athen, London Heathrow, London Gatwick, Manchester, Edenburgh, Birmingham, Dublin, Milano Linate og Malpensa, Rom Fiumicino, Amsterdam, Wien, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Geneve, Zürich) med forudbestilling på 48 timer.
    Opgradering fra minimum Compact op til Full-Size. Opgradering er til næste bilgruppe. Er ikke gældende på minivans, SUV og på Hertz Collections. Gælder på lejemål op til 28 dage.
  • 50% bonus på Gold Plus Rewards Point på alle kvalificerede lejemål*
    *Optællingen af kvalificerede lejemål er baseret på lejemål mellem 1. januar, frem til 31. december hvert år og vil blive genstartet 1. januar i det kommende år.